• Laman web ini berkisar tentang perkongsian maklumat berkenaan vitamin semulajadi Shaklee. Segala penulisan di dalam laman web ini adalah perkongsian peribadi. Penulis tidak bertanggungjawab untuk sebarang penyalahgunaan maklumat yang terkandung di dalam laman web ini
  • Laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara
  • Secara umumnya, produk yang disebut di dalam laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Produk2 Shaklee tidak boleh dianggap sebagai pengganti kepada rawatan perubatan.
  • Adalah menjadi tanggungjawab setiap individu untuk mendapatkan konsultasi dari pakar perubatan yang bertauliah sekiranya mengalami sebarang jenis penyakit atau masalah kesihatan.



Monday, July 25, 2011

Persediaan untuk berpuasa

Kurang lagi seminggu umat Islam akan mula berpuasa. Ini adalah tahun pertama saya akan mengharungi bulan puasa dalam keadaan menyusukan anak sepenuhnya. KALUT juga memikirkan sama ada mampu atau tak nk berpuasa. Saya percaya ibu2 di luar sana yg sama seperti saya juga memikirkan hal yg sama. Macam mana ekkk tiba2 susunya tak cukup a.k.a. kering.

Mcm2 petua juga saya jumpa untuk memastikan kuantiti dan kualiti susu saya terjamin. Antaranya memakan kurma semasa bersahur dan berbuka (lg bnyk lg bagus... heheheh), minum air kosong cukup2, tidak skip sahur dan pastikan makanan yg diambil adalah seimbang supaya tenaga cukup utk aktiviti harian walaupun berpuasa. Yang paling penting sekali setelah bermcm usaha yg dibuat DOA dan TAWAKAL kepada-NYA.

Di samping itu saya mula mencari suplemen yg sesuai bagi membantu saya mengharungi bulan Ramadhan tanpa sebarang masalah. SHAKLEE telah menawarkan produk yg boleh membantu bukan sahaja ibu2 yang menyusukan anak, yang tak menyusukan anak pun digalakkan. Produk yg disarankan ialah Energizing Soy Protein (ESP) dan Performance Drink (PD). Untuk ibu2 yg menyusukan anak, boleh laa ADD ON suplemen ini di dalam Set B (alfalfa, vit C, B-Comp dan Vita-Lea) yang di ambil. Saya sendiri sudah mula mula mengambil ESP supaya tubuh bdn saya bersedia untuk berpuasa.

Energizing Soy Protein
  • Membekalkan tenaga sepanjang seharian berpuasa
  • Memberikan rasa kenyang
  • Membantu penyusuan susu ibu
  • Mempercepatkan penghasilan susu ibu
Performance Drink
  • Mengekalkan dan mengimbangi kandungan air dalam badan
  • Mengelakkan dehidrasi
  • OptiCarb di dalam PD dpt mengekalkan tenaga berpanjangan
  • Sesuai utk individu yg mempunyai kehidupan seharian yg aktif (aktif dgn sukan, terdedah pada cuaca panas)
Pengalaman MOMMY LYNA mengamalkan PD semasa berpuasa

Setakat ni, alhamdulillah. Semalam kami semua tak terbangun sahur, sedar2 dah dekat Subuh, saya cuma sempat ambil 2 gelas Performance Drink ni, dan alhamdulillah sampai ke petang susu masih terpancut bila dipicit anak2. Saya pernah berpuasa (puasa ganti) tanpa mengambil minuman ni, menjelang petang, susu dah mula ‘kering’ dan anak2 start mengamuk.


ESP dan PD ini bukan untuk ibu2 yg menyusukan anak sahaja tau.... sesiapa sahaja boleh ambil, terutamanya utk individu yg ingin kekal aktif walaupun berpuasa
 
 
ANDA BERMINAT!!!!
Boleh hubungi saya melalui email nurashikin.ahmadfuad@yahoo.com ataupun di talian 019-6546896 untuk keterangan lanjut serta konsultasi percuma. Harga istimewa juga ditawarkan

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...