• Laman web ini berkisar tentang perkongsian maklumat berkenaan vitamin semulajadi Shaklee. Segala penulisan di dalam laman web ini adalah perkongsian peribadi. Penulis tidak bertanggungjawab untuk sebarang penyalahgunaan maklumat yang terkandung di dalam laman web ini
  • Laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara
  • Secara umumnya, produk yang disebut di dalam laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Produk2 Shaklee tidak boleh dianggap sebagai pengganti kepada rawatan perubatan.
  • Adalah menjadi tanggungjawab setiap individu untuk mendapatkan konsultasi dari pakar perubatan yang bertauliah sekiranya mengalami sebarang jenis penyakit atau masalah kesihatan.



Monday, July 18, 2011

Bagaimana suplemen Shaklee membantu saya dalam penyusuan anak saya

 Semua mesti nak tau suplemen apa yg saya ambil untuk kekal sihat, cergas, bertenaga, di samping dpt menyusukan anak saya sepenuhnya sehingga sekarang (Alhamdulillah syukur ke atas nikmat yg diberikan-Nya). Sebelum mengamalkan Shaklee, saya mudah penat, lesu... bdn pun rasa tak sihat jer. Almaklumlah, bekerja, balik rumah selesaikan hal rumah (mana yg mampu), tgh malam berjaga utk susukan anak. Muka pun tak ceria, nampak penat. Kadang-kadang tiada tenaga langsung nak uruskan hal rumah. Mujurlah suami memahami dan tolong apa yang terdaya. To be honest that time, saya rasa seperti seorg isteri yg GAGAL.

Secara amnya, seorg ibu yg menyusukan anaknya perlu menjaga dirinya serta baby yang disusukan. Nutrien dalam bdn perlu cukup utk kedua-dua ibu dan bayi. Ini dpt kita achieve melalui pengambilan makanan harian yg seimbang. Dengan kehidupan yg sibuk, semua nk cepat, segalanya segera. Makanan segera dan dibeli adalah satu cara hidup yg menjadi pilihan zaman sekarang (termasuklah saya. hehehheh). Living in such lifestyle, can we control on what kind of food that we take???? The answer is definitely NO. 

Untuk itu, demi mendapatkan kesihatan tubuh yg berkualiti serta memberikan penyusuan yg berkualiti kepada Aisy, saya nekad untuk mencuba set penyusuan Shaklee yg telah membantu saya mengatasi masalah kelesuan yg saya alami. ADDITIONAL VALUE, susu saya bertambah kuantitinya dan lebih pekat. Anak saya cepat kenyang


Terdapat 4 jenis suplemen yg disarankan dalam set penyusuan
Vitalea = multivitamin dan multimineral bagi membekalkan keperluan vitamin dan mineral keperluan harian tubuh.
Vita-C = penting untuk kesegahan sel, mempertingkatkan imuniti tubuh, mencantikkan kulit dan antioksidan.
B Complex = mengurangkan stress, mengimbangi hormon, membakar makanan menjadi tenaga, asid folik penting dalam penyusuan ibu.
Alfalfa = digunakan zaman-berzaman sebagai penambah susu di negara Barat. 

Semuanya lengkap :) Alhamdulillah, suplemen ni telah membantu saya menyelesaikan masalah saya.Dan saya percaya is mampu membantu ibu2 diluar saya yang juga mengalami masalah seperti saya

Walaubagaimanapun, 3 perkara penting yang WAJIB diamalkan disamping pengambilan set penyusuan ini
  1. Minum sekurang-kurangnya 3L air sehari 
  2. Pam  sekurang kurangnya 3 jam sekali
  3. DOA dan TAWAKAL 
Perlu diingatkan bahawa set ini  bukan ubat magik, apa lagi berasaskan perangsang dan terus nampak perubahannya… natural supplement bertindak begitu lembut dan lunak dengan tubuh kita. Jadi, bersabarlah dan konsisten amalkan 3 perkara di atas.

Set ini juga sesuai bagi semua wanita, walaupun tidak menyusukan, dan juga untuk lelaki. Jangan gelak kalau ada lelaki order set breastfeeding Shaklee!


ANDA BERMINAT!!!!
Boleh hubungi saya melalui email nurashikin.ahmadfuad@yahoo.com ataupun di talian 019-6546896 untuk keterangan lanjut serta konsultasi percuma. Harga istimewa juga ditawarkan

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...