• Laman web ini berkisar tentang perkongsian maklumat berkenaan vitamin semulajadi Shaklee. Segala penulisan di dalam laman web ini adalah perkongsian peribadi. Penulis tidak bertanggungjawab untuk sebarang penyalahgunaan maklumat yang terkandung di dalam laman web ini
  • Laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara
  • Secara umumnya, produk yang disebut di dalam laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Produk2 Shaklee tidak boleh dianggap sebagai pengganti kepada rawatan perubatan.
  • Adalah menjadi tanggungjawab setiap individu untuk mendapatkan konsultasi dari pakar perubatan yang bertauliah sekiranya mengalami sebarang jenis penyakit atau masalah kesihatan.



Thursday, August 25, 2011

Raya Oh Raya

Tinggal lagi beberapa hari nak raya. Esok adalah hari terakhir saya bekerja sebelum cuti raya. Seronok rasanya nk beraya tahun nih sbb tahun lepas saya kurang merasai kemeriahan raya. I was pregnant last year. OTW balik rumah parents saya, saya bleeding and doctor asked me to bed rest. Jgn bnyk gerak sgt. Dah laaa tak dpt nk berjln umah sedara mara sgt, plan nk balik kg suami pun tak jadi sbb doctor advice jgn travel. So tahun nih, org kata nk BALAS DENDAM... hehehe

Dah terbayang bayang juadah ketika musim Hari Raya. Ketupat, rendang, nasi himpit, lontong, dan mcm2 lagi yg bisa membuat ku terliur (isk, kurang pahala puasa dok fikir pasal mkn). Berminyak dan lemak berkrim semuanya (itu yg sedap tu). Tapikan, saya rasa semua sedar sekiranya bnyk sgt makan makanan sebegini boleh memudaratkan kesihatan. Makanan2 ni boleh meningkatkan kolestrol dan seterusnya menimbulkan pelbagai masalah lain seperti, serangan jantung dan darah tinggi. 

Teringat kisah ayah saya sendiri. Waktu tu saya berada di perantauan kerana menyambung pelajaran. Sewaktu majlis perkahwinan sepupu saya, ayah saya bnyk mkn daging (sblm nih pun memang bnyk mkn daging, roti canai, mee goreng mamak.. memang itu laa favourite ayah saya). Ptg tuh ayah saya diserang sakit jantung. Ada pembuluh darah yg tersumbat. Masih panjang lagi umur ayah saya, he survived (Alhamdulillah). Sejak dari hari tu, dia betul2 jaga pemakanan. Takut pisang berbuah dua kali. Dgn saya sekali selalu di ceramahnya supaya jaga pemakanan. 


Selain menjaga pemakanan, terdapat juga suplemen yg boleh membantu mengawal kolestrol dlm bdn. Rangkaian suplemen Shaklee di bawah mampu utk mengawal kolestrol dalam darah seterusnya mengurangkan risiko serangan penyakit kronik akibat pengambilan makanan yg berlemak dan berminyak secara tidak terkawal.



sumber: anakkuwiraku.com

Vitamin C sangat perlu dan penting untuk pembuluh darah. Salur darah yang kurang vitamin C ibarat getah paip yang reput dijemur matahari dan bila2 masa sahaja boleh pecah.

Lecithin penting untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids). Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol. Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL).  Membantu kawal paras triglycerides. Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah. Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol
GLA ianya mengandungi vitamin E disamping ianya berfungsi untuk menstabilkan keadaan hormone di dalam tubuh badan kita. Ianya juga membantu membakar lemak di dalam salur darah. Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung. Mengawal kencing manis dan darah tinggi. Mengawal kolesterol dan bagus untuk fungsi saraf.

Vitamin E untuk menguatkan dinding arteri.Menguatkan imuniti tubuh.Memperlahankan proses penuaan.


ANDA BERMINAT!!!!
Boleh hubungi saya melalui email nurashikin.ahmadfuad@yahoo.com ataupun di talian 019-6546896 untuk keterangan lanjut serta konsultasi percuma. Harga istimewa juga ditawarkan

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...