• Laman web ini berkisar tentang perkongsian maklumat berkenaan vitamin semulajadi Shaklee. Segala penulisan di dalam laman web ini adalah perkongsian peribadi. Penulis tidak bertanggungjawab untuk sebarang penyalahgunaan maklumat yang terkandung di dalam laman web ini
  • Laman web ini tak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara
  • Secara umumnya, produk yang disebut di dalam laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Produk2 Shaklee tidak boleh dianggap sebagai pengganti kepada rawatan perubatan.
  • Adalah menjadi tanggungjawab setiap individu untuk mendapatkan konsultasi dari pakar perubatan yang bertauliah sekiranya mengalami sebarang jenis penyakit atau masalah kesihatan.



Thursday, August 4, 2011

Alhamdulillah...

 Di sini saya ingin kongsikan pengalaman saya sendiri mengambil ESP dan PD. Seperti yg saya ceritakan sebelum ni, saya mula mengambil ESP minggu lepas (seminggu sebelum puasa) bagi mempersiapkan diri utk berpuasa. Alhamdulillah rezeki yg dikurniakan Allah, kuantiti susu meningkat, selepas beberapa hari berbanding sebelum ini. Bulan Jun yg lepas, saya telah dimasukkan ke wad akibat demam panas. Sejak itu, kuantiti susu yg diperah tidak stabil dan hanya 'cukup mkn' mungkin disbbkan keadaan saya yg tidak sihat dan pengambilan antibiotik (lama jgk kena mkn antibiotik). Abes frozen EBM saya pakai... utk cukupkan consumption sehari di rumah pengasuh

Unfortunately, Sabtu lepas buat pertama kali saya kena 'Red Flag' sejak lahirkan Aisy. Alamak... tak dpt lah saya menyambut awal Ramadhan. Lebih teruk lagi, production susu merudum habis. Bayangkan saya pam keluar 1 oz jer. Hari Ahad, anak asyik mengamuk jer, mungkin susu tak cukup. Mlm Ahad saya dah risau sgt. Apa saya nak bagi anak saya esok hari. Nasib ada stok frozem EBM 4 paket... MEMANG CUKUP2 UTK SEHARI CONSUME. Actually tak berapa nk cukup sbb selalunya saya bagi 20oz pd pengasuh. Frozen EBM saya hanya ada 17 oz shj. Dengan berat hati, (siap menitis air mata), saya bagi satu tin FM pada pengasuh, in case tak cukup...Alhamdulillah, ptg saya amik anak, pengasuhnya beritahu susu cukup. Dia bagi anak saya mkn lebih. YA Allah, saya sgt bersyukur kerana pengasuh Aisy sgt memahami dan tak terus bagi FM.

Saya minta nasihat dr Mommy Lyna yang suggest ambil ESP + alfalfa selepas pam susu. Pagi2 amik jugak ESP sebelum pegi kerja. Basically saya mula minum ESP dua kali (sebelum ni sekali sehari), sebelum tido dan waktu bersahur (saya pun bersahur jugak walaupun di kecualikan utk berpuasa). Waktu sahur saya combine dgn PD. Jadual pam juga saya tak abaikan (saya pam on time, takder ngelat dah). Alhamdulliah, bekalan Aisy ke rumah pengasuh cukup2 untuk hari seterusnya. Dengan izin Allah juga, semalam hasil pam saya EXTRA 3 OZ. Gembiranya hati bukan kepalang. Ahad lepas, saya lah ibu yg amat gundah gulana memikirkan susu anak saya yg tak cukup. Pagi tadi saya tersenyum melihat susu extra di dlm peti ais......




 Kalau nak tahu, suami saya pun minum ESP dan PD waktu bersahur....... :)


ANDA BERMINAT!!!!
Boleh hubungi saya melalui email nurashikin.ahmadfuad@yahoo.com ataupun di talian 019-6546896 untuk keterangan lanjut serta konsultasi percuma. Harga istimewa juga ditawarkan

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...